opakowania papierowe

Rozpoznawalność marki to bardzo ważny aspekt, wpływający na rozwój i sukces produktu czy usługi. Kiedy klient kojarzy pozytywnie dany produkt na pewno sięgnie po niego ponownie. Aktualnie ogromne znaczenie ma rola opakowań, gdyż dla klientów coraz ważniejszy jest wygląd opakowania, w który zapakowany jest zakupiony towar.  Opakowania z nadrukiem bywają często ważniejsze niż sama zawartość i są traktowane jako narzędzia marketingowe, budujące przywiązanie do danej marki. To właśnie opakowanie ma zwrócić uwagę, wyróżnić, zachęcić, oraz posłużyć na długo także po zakupie.

Fakty

Na temat wpływu opakowań reklamowych z nadrukiem na wybór konsumentów – prowadzone są badania, które udowadniają, iż im atrakcyjniejsze i spersonalizowane opakowanie, tym większa szansa na sukces w sprzedaży. Wygląd opakowania produktowego podnosi prestiż i sprawia, że klient może poczuć się wyjątkowo.

Także handel on- line ostatnio bardzo sie rozwija a dzięki takiej formie zakupów zmienił się sposób dostarczania produktów klientowi. Pierwszą rzeczą jaką widzi jest właśnie opakowanie. A więc może ono pełnić nie tylko funkcję transportową i ochronną dla produktu, ale także właśnie marketingową. Marka staje się bardziej rozpoznawalna, a opakowanie może poszerzać jej wpływy. Jednak niezależnie od tego, czy towar wysyłany jest przesyłkami kurierskimi czy sprzedawany stacjonarnie – opakowanie świadczy o firmie i produkcie.

Opakowania, które zostają na dłużej

Konsumenci często podejmując decyzję co do zakupu, sugerują się opakowaniem, jego wyglądem, ale również późniejszym zastosowaniem. Im bardziej eleganckie i wzbudzające przyjemnie skojarzenia, gdyż klient wyczekiwał produktu a więc ma uczucie nagrody – tym chętniej sięga po zawartość, i wraca ponownie po produkt.

Ładne i praktyczne pudełka kartonowe, przydają się i zostają w domach na dłużej, gdyż nadają się do przechowywania praktycznie wszystkiego i wszędzie – w domu, garderobie czy garażu.

A jeśli opakowanie kartonowe jest porządnie wykonane – z grubej, mocnej tektury – posłuży i znajdzie wiele przeznaczeń, nieustannie przykuwając oko klienta do marki.

Opakowanie z tektury litej może być idealnym narzędziem skutecznego brandingu. Można w ten sposób zadbać, aby opakowanie przekazywało również dodatkową treść. 

Producenci opakowań z tektury litej stawiają na opakowania z indywidualnym nadrukiem, estetyczne i funkcjonalne, gdyż im dłużej zostanie z klientem, tym mocniejsze przywiązanie do danej marki.

I tak, z opakowań kartonowych można uczynić potężne narzędzie promocji – jeśli zadbamy o przyciągający uwagę design i wytrzymałość, damy klientowi gotowe i przydatne opakowanie do stosowania na co dzień, np. przy przeprowadzce.


A więc idealne opakowanie kartonowe musi być zarówno funkcjonalne, jak i estetyczne.

Tak, by klient mógł ponownie je wykorzystać, ciesząc się z praktycznego przedmiotu do pakowania, przenoszenia i przechowywania, jednocześnie widząc przyjemną grafikę i motyw logo.

Producenci opakowań kartonowych, sugerują, aby wykorzystać opakowania kartonowe jako narzędzie reklamowe, najlepiej umieścić na nich etykietę lub nadruk z logo firmy.