Wizerunek to jedna z największych wartości w każdej firmie. To jak dane przedsiębiorstwo jest postrzegane przez opinię publiczną, bezpośrednio wiąże się z jego wynikami finansowymi. Film wizerunkowy jest jednym z ciekawszych sposobów na inwestycję w markę, który pozwala na stworzenie spójnej i ciekawej historii skierowanej do klientów.
Siła marki
W dzisiejszym biznesie wszyscy zdają sobie sprawę z wartości, jaką stanowi marka. Firmy często wykupują konkurencję nie po to, aby zdobyć infrastrukturę, czy know-how. Robią to, aby zdobyć silną i znaną markę. Inwestowanie w rozpoznawalność to proces który trwa długo i jest bardzo kosztowny. Jednak z czasem przynosi on coraz bardziej wymierne korzyści w postaci dominacji na konkretnym rynku.
W marketingu istnieje wiele sposobów na budowanie wizerunku firmy, a jednym z najbardziej efektywnych jest właśnie film. Rozwój internetu sprawił, że trzeba wykupować drogich reklam telewizyjnych, aby film mógł być oglądany. Umieszczenie go w internecie pozwala go również w prosty sposób promować za pomocą social mediów.
Filmy korporacyjne
Bez względu na rozmiar firmy i skalę działalności w markę zawsze warto inwestować. Filmy korporacyjne to dość specyficzna forma, która nieco przypomina reklamę, jednak nie skupia się na konkretnym produkcie. Jego celem jest wykreowanie pewnej historii, która opowie o misji oraz najważniejszych wartościach danego przedsiębiorstwa. Kreatywne podejście do stworzenia takiego filmu może być niezwykle skuteczne i sprawi, że firma stanie się rozpoznawalna.
Alternatywą, bądź też uzupełnieniem filmów korporacyjnych może być fotografia przemysłowa. Trudniej w niej stworzyć konkretne przesłanie, jednak zdjęcia w połączeniu z filmem stanowią dobrą kombinację, która wzajemnie będzie się uzupełniała w przekazie.
Proces produkcji
Produkcja filmów korporacyjnych zawsze rozpoczyna się od pomysłu. Należy uzgodnić jeden spójny przekaz, który znajdzie się w filmie. Ważne, aby był on jasny, prosty i nawiązywał w pewnym stopniu do działalności przedsiębiorstwa. Tworzony jest szczegółowy scenariusz, który stanowi podstawę do kręcenia zdjęć.
Tego typu filmy zazwyczaj nie są zbyt skomplikowane i ich kręcenie trwa zwykle do kilku dni. Po etapie produkcji następna w kolejce jest postprodukcja. Film jest montowany, a następnie weryfikowany przez firmę, pod kątem tego, czy aby na pewno spełnia oczekiwania. Wprowadzane są ostateczne poprawki, a dział marketingu może sporządzić strategię jego premiery. Powinna być ona wsparta chociaż niewielką akcją marketingową, aby film odbił się szerokim echem wśród klientów i kontrahentów.